10 Adwords-tunge lokale brancher hvor lokal SEO kan betale sig

Facebooktwitterlinkedin

Your ads will be inserted here by

Easy Plugin for AdSense.

Please go to the plugin admin page to
Paste your ad code OR
Suppress this ad slot.

Der er visse lokale brancher, hvor et Adwords klik koster rigtig mange penge. I disse brancher kan det derfor betale sig at kigge efter alternative måder at få trafik på. En af disse måder kunne være lokal SEO.

Når et enkelt Adwords-klik koster over 20 kroner samtidig med, at der er meget stor konkurrence på at ligge øverst, så kan det være en overvejelse værd at kigge på alternativ trafik.

En mulighed er at komme til at ligge i toppen på de lokale søgninger ved hjælp af lokal SEO. Her koster de enkelte klik på søgeresultatet ikke noget.

Og investeringen i at komme til tops, kan hurtigt blive betalt i forhold til, hvad det koster at skaffe trafik via Adwords.

Så betaler du i dag rigtig mange penge for trafik via Adwords, bør du overveje, at kombinere det med en investering i at ligge højt i de lokale søgeresultater.

Metode

På samme måde som i mit sidste indlæg om de billigste Adwords søgeord, så har jeg også her kigget på det foreslåede bud ifølge Googles Keyword Planer; baseret på de forskellige Google+ Local kategorier.

I dette tilfælde er det dog også værd at kigge på konkurrencen på søgeordet. For et søgeord med stor konkurrence giver også (alt andet lige) ekstra høje priser på de sekundære placeringer.

Omvendt kan et søgerod med forholdsvis minimal konkurrence ofte købes billigt, hvis man ikke nødvendigvis går efter at ligge nummer 1.

Af samme grund har jeg også beregnet et vægtet gennemsnit, hvor konkurrencen bliver ganget med det foreslåede bud; og derved giver en vægtet pris pr. klik.

Your ads will be inserted here by

Easy Plugin for AdSense.

Please go to the plugin admin page to
Paste your ad code OR
Suppress this ad slot.

Det høje konkurrence betyder også, at der for visse byer (dvs. søgeord plus by) kan være klikpriser, der er væsentlig højere end søgeordet uden byangivelse.

Endelig så har jeg også kun kigget på brancher med forholdvis høj søgevolume.

10 dyre Adwords-brancher

Nedenstående liste er en gennemgang af 10 brancher, hvor et søgeord koster minimum 20 kroner pr. Adwords-klik.

Det første beløb er det foreslåede bud, det andet er det vægtede bud i forhold til konkurrencen. Beløbene er afrundede til hele antal kroner. Endelig er søgevolumen også angivet.

Her er 10 dyre Adwords-brancher:

  • Låsesmed (kr. 41/34, 4.400 søgniner)
  • Hotel (kr. 36/35, 9.900 søgninger)
  • Elektriker (kr. 32/27, 3.600 søgninger)
  • Landinspektør (kr. 30/29, 720 søgninger)
  • Tømrer (kr. 26/25, 2.900 søgninger)
  • Murer (kr. 26/24, 1.600 søgninger)
  • Flyttefirma (kr. 23/23, 3.600 søgninger)
  • Tandlæge (kr. 22/21, 6.600 søgninger)
  • Vinduespudser (kr. 22/17, 3.600 søgninger)
  • Maler (kr. 21/20, 1.900 søgninger)

Som det kan ses af ovenstående liste, så er der en del brancher, hvor der er rigtig gode søgevolume og dyre Adwords-klik. Og jo flere søgninger, jo mere får du for din investering i lokal SEO.

Samtidig udbyder de forskellige brancher i de fleste tilfælde også forholdsvis dyre ydelser; hvilket naturligvis også til dels forklarer de høje Adwords-priser.

Så kan nogle af disse Adwords-klik konverteres til klik fra de almindelige, lokale søgeresultater, så kan der være rigtig mange penge at spare hver måned; særligt hvis din virksomhed ligger i en af de større byer (med stor konkurrence).

Den komplette liste med alle Google+ Local brancher, foreslåede klikpriser og søgevolume kan downloades her.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *